• 08.09.2016.

Danas obilježavamo Međunarodni dan fizikalne terapije

Danas obilježavamo Međunarodni dan fizikalne terapije i to sa motom „Dodajte život godinama“. Ovom prilikom želimo zahvaliti svima fizioterapeutima u Hrvatskoj na njihovom velikom trudu i doprinosu za stvaranje zdravije, a time boljeg i kvalitetnijeg života.

Danas obilježavamo Međunarodni dan fizikalne terapije i to sa motom „Dodajte život godinama“. Sam moto je temeljen na izvješću Svjetske zdravstvene organizacije o Starenju i zdravlju ali i brojnim drugim izvješćima koja ukazuju na značajni doprinos fizikalne terapije zdravom starenju kao i smanjenju troškova u zdravstvu.

Ovom prilikom želimo zahvaliti svima fizioterapeutima u Hrvatskoj na njihovom velikom trudu i doprinosu za stvaranje zdravijeg, a time boljeg i kvalitetnijeg života.
    Dokazano je da:

• fizioterapeuti pomažu starijim ljudima da budu samostalni, poboljšavaju kvalitetu njihovog života te smanjuju troškove liječenja
    • fizioterapeuti liječe, tretiraju nezarazne bolesti koje pogađaju starije osobe i smanjuju njihovu pokretljivost
    • sustavno osmišljeni i prilagođeni programi vježbanja su često ključni za promociju očuvanja samostalnosti kod starije populacije

U procesu starenja mogu se pojaviti poteškoće u kretanju i time smanjiti kvaliteta života. Fizioterapeut, kao stručnjak za vježbanje, pokret i funkcionalnost, može vam pomoći održati pokretljivost i neovisnost. Kroz savjete i posebno dizajnirane programe za vježbanje, fizioterapeut vam pomaže da prevenirate razvijanje kroničnih stanja i pomaže da svladate fizička ograničenja. Fizioterapeuti tako pomažu pacijentima da se bolje nose sa boli kako bi bili što pokretljiviji. Održavajući ljude aktivnima i samostalnima što duže je moguće, fizikalna terapija može također smanjiti troškove zdravstvene skrbi. Zato fizikalna terapija dodaje život godinama!
    Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji:
    • 50 posto manji je rizik od razvijanja ograničenja u kretanju za ljude koji su fizički aktivni
    • više od trećine osoba starijih od 70 godina ne slijedi osnovne smjernice o fizičkoj aktivnosti
    • Fizioterapeuti su stručnjaci u pomaganju osobama koje imaju problema sa izvođenjem vježbanja– zbog, primjerice; bolesti ili starosti – da postanu više pokretni
    • Fizioterapeuti pomažu ljudima da maksimiziraju svoju pokretljivost
    • Poslije ozljede ili bolesti, rehabilitacijske usluge osigurane su od strane fizioterapeuta koji pomaže ljudima da postignu svoj cilj u pokretljivosti.

Činjenica je da fizioterapeuti imaju ključnu ulogu u sprječavanju bolesti, invaliditeta i smrti. Fizioterapeuti mogu pomoći osobama sa cijelim nizom smetnji i problema koji se pojavljuju prilikom procesa starenja poput:
    • bol
    • prijelom
    • artritis
    • srčane bolesti i moždani udar
    • demencija i mentalno zdravlje
    • amputacija
    • bolesti živčanog sustava poput Parkinsonove bolesti
    • dijabetes
    • maligne bolesti
    • plućne bolesti
    Padovi
    Najmanje 32% osoba starijih od 70 godina života doživi pad svake godine
    10 – 25% osoba koje dožive pad, pretrpe ozbiljne ozljede
    Fizikalna terapija – provođenjem individualnih programa vježbanja- smanjuje broj padova za 32%
    Moždani udar
    Svake godine 5 milijuna osoba godišnje zadesi trajni invaliditet kao posljedicu moždanog udara
    Umjerena fizička aktivnost može smanjiti rizik od moždanog udara za 11 – 15%
    Fizikalna terapija pomaže ljudima vratiti njihov pun fizički potencijal i smanjuje mogućnost remisije i troškova zdravstvene skrbi
    Demencija
    fizička neaktivnost može doprinijeti riziku od demencije i za 20 posto
    svake godine 10 milijuna slučajeva demencije je moguće izbjeći ukoliko odrasle osobe redovito vježbaju
    fizioterapeuti mogu pomoći u promociji pokretljivosti, samostalnosti i bolje kvalitete života.